مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 09:022024-01-10اقتصادي

راویان پیشرفت| آخرین خبرها از ابر پروژه انتقال آب دریا عمان به شرق کشور


هرچند تا تحقق رویای کویر نشینان تشنه از قهر 23 طبیعت 3 سال دیگر راه است اما روزنه های روشنی که دولت سیزدهم برای تحقق این رویا در دل و جان کویرنشینان با ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور ایجاد شده غیر قابل وصف است و همه به دنبال اخبار پیشرفت لحظه .

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ چشمه های آسمان که حدود 23 سال است کمتر در  مناطق شرق ایران به ویژه خراسان جنوبی می جوشد سبب شده تا منابع آب روی زمینی که به کل خشک شده و سفره های زیرزمینی نیز سال به سال از میزان آن کاسته شود.

خسارت های کلان قهر طبیعت در این سال ها خراسان جنوبی را از پای درآورده و بیشتر ضربه را هم حوزه کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی و زیست محیطی استان متحمل شده اند.

بار گرانی که خشکسالی های مستمر بر دوش خراسان جنوبی کم برخوردار گذاشته به حدی است که کمر اقتصاد استان را به کلی خم کرده است.

آثار زیان بار خشکسالی آثار زیان بار این مخاطره طبیعی را می توان در زمین های سله بسته از تشنگی بی حد و حصر، عرصه های طبیعی عریان شده از گونه های گیاهی، درختان خشکیده از بی آبی، افزوده شدن سال به سال به کسر مخازن، تامین آب 400 روستای خراسان جنوبی به وسیله تانکر، خالی از سکنه شدن روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه شهرها، افزون شدن آسیب های اجتماعی بر اثر این مهاجرت، افزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راویان پیشرفت| آخرین خبرها از ابر پروژه انتقال آب دریا عمان به شرق کشور

راویان پیشرفت| آخرین خبرها از ابر پروژه انتقال آب دریا عمان به شرق کشور